Zo zijn wij georganiseerd
Goede samenwerking is nodig om niet alleen studenten maar ook medewerkers zo goed mogelijk te helpen bij hun studie, werk en ontwikkeling. Dit vraagt om een duidelijke en goed werkende organisatiestructuur, waarin taken, verantwoordelijkheden en communicatie helder zijn. Alleen zo kunnen we effectief samenwerken en iedereen de ondersteuning bieden die nodig is om te groeien en succes te behalen.

Organisatiestructuur
Het onderwijs binnen onze organisatie is verdeeld in academies. Ondersteuning van het onderwijs wordt verzorgd door verschillende diensten.
Het College van Bestuur heeft de dagelijkse leiding over MBO Utrecht. De Raad van Toezicht ziet toe op het beleid van het College van Bestuur en op de algemene gang van zaken binnen MBO Utrecht.
Academies
Het onderwijs van MBO Utrecht kent de volgende academies:
- Academie voor Zorg en Welzijn
- Academie voor Kind en Onderwijs
- Entree Academie
- Event Academie
- Academie voor Horeca en Toerisme
- Sport Academie
- Herman Brood Academie
- Academie voor Marketing en Communicatie
- Academie voor Techniek
- ICT Academie
- Academie voor Economie en Ondernemen
Diensten
Het onderwijs wordt ondersteund door:
- Dienst HR
- Dienst Communicatie
- Dienst Onderwijs en Kwaliteit
- Dienst Financiën en Control
- Dienst Studentzaken
- Dienst Facilitair en Huisvesting
- Dienst ICT
- Bestuursbureau
Bestuur en Toezicht
Het College van Bestuur heeft de dagelijkse leiding over MBO Utrecht.
De Raad van Toezicht ziet toe op het beleid van het College van Bestuur en op de algemene gang van zaken binnen MBO Utrecht. Dat toezicht vindt plaats over alle aspecten van de organisatie.
Het College van Bestuur informeert de Raad van Toezicht over interne en externe ontwikkelingen die van belang zijn voor MBO Utrecht. Daarnaast fungeert zij als klankbord voor het College van Bestuur en voorziet hen van advies.
Lees meer over Bestuur en Toezicht op mboutrecht.nl
Overige afdelingen
- Examencommissie
- Studentenraad
- Ondernemingsraad